måndag 16 mars 2015

Allas ansvar när någon mår dåligt

Hej på er! Hoppas ni har fått en fin start på veckan - hemma hos oss blev det uppförsbacke direkt, då jag råkade välta ut hela tidningsstället så att alla tidningar och papper och kartonger flög ut över köksgolvet... Jag sökte en insändare i Österbottens Tidning som jag visste att jag nyligen hade läst och som jag tycker att vi borde uppmärksamma. Riksdagskandidaten Jeanette Ljungars, KD, har skrivit insändaren "Allas ansvar när någon mår dåligt". Hon skriver att mentalvården borde få mer resurser och mer resurser för förebyggande vård för barn och unga, platser med lägre tröskel och mer tillgänglighet. "Vad kan vi göra för att underlätta för alla ungdomar som inte har det så lätt idag? Vad kan vi göra för att hjälpa föräldrar till unga som mår dåligt? Vad kan vi göra för att bättre se dem som de underbara skapelser de är istället för att hela tiden kräva mer, fodra mer, klaga mer?".

Fint, att riksdagskandidat Jeanette Ljungars tar upp det här. Tummen upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar