torsdag 5 december 2013

Raseborgsrunda!

Hej Bloggen!
Det har varit mycket resande till Raseborg för mig under de senaste veckorna och vackert så!  Jag fick ett ypperligt tips från Kompisföreningen om öppna dörrar på Ekåsens rehabiliteringscenter och sysselsättningsavdelning som jag gladeligen tog emot.
Det är väldigt värdefullt att få tips om lokala tillfällen eller annars bara lokalinfo om hur det ser ut i närsamhället.  Vi har ett riksomfattande ansvar, men behöver ögon och öron på marken lite här och där! Det hjälper oss väldigt mycket att få tag på både ris och ros.  Öppna dörrar på Ekåsen var för min del en stor succé.  Det var värdefullt att få träffa engagerad personal samt bekanta mig med alla fina verksamhetsformer. Stötte till och med på en Kompismedlem vid vävstolen!  Vackra handarbeten var till salu och det var underbart att se fina kreativa verk.



Raseborgbesöken fortsatte med Kom Med-projektets väncirkel som hade sin första träff på måndagen.  Vi hoppas att flera Raseborgare hittar till väncirkeln som träffas vid Vänstugan Nya Grillen (Torngatan 4) första måndagen i månaden. Väncirkeln är för alla som söker ett gäng vänner att umgås med.  Jag kan personligen bekräfta att man sällan träffar på ett så sprudlande gäng människor och rekommenderar varmt att ni besöker väncirkeln vid deras nästa träff, som i detta fall är 3 februari 2014.


Hälsar Johanna
Psykosociala förbundets Regionsekreterare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar